REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO

Poniższy Regulamin określa ogólne warunki sprzedaży obowiązujące w sklepie internetowym, dostępnym pod adresem https://www.marko-baby.pl (dalej sklep internetowy), prowadzonym przez Janusz Musioł MARKO spółka komandytowa (dawniej J.MUSIOŁ PRZEDSIĘBIORSTWO PRODUKCYJNO HANDLOWO USŁUGOWE MARKO spółka jawna) 44-300 Wodzisław Śląski, ul. Rybnicka 2D, NIP: 647-051-22-32, REGON: 271026937 (dalej sprzedawca). Kapitał zakładowy wynosi 2.000 zł. Spółka jest wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Gliwicach, pod numerem KRS 0001066709.
Regulamin dostępny jest pod adresem strony internetowej sklepu internetowego.

1. Zakres obowiązywania Regulaminu

Regulamin obowiązuje dla wszystkich zamówień składanych za pośrednictwem sklepu internetowego. Oferta sklepu internetowego przeznaczona jest dla klientów detalicznych.

2. Zawarcie umowy
Umowa sprzedaży za pośrednictwem sklepu internetowego i na podstawie niniejszego Regulaminu, zostaje zawarta z Janusz Musioł MARKO spółka komandytowa 44-300 Wodzisław Śląski, ul. Rybnicka 2D. Prezentacja produktów w sklepie internetowym stanowi ofertę zawarcia umowy sprzedaży. W celu zawarcia umowy sprzedaży należy dodać wybrane produkty do koszyka zakupowego i złożyć zamówienie. Koszyk zakupowy i wprowadzane w formularzach dane można modyfikować przed złożeniem zamówienia korzystając w tym celu z dostępnych w aplikacji sklepu internetowego funkcji i komunikatów ukazujących się w trakcie procesu składania zamówienia. Potwierdzenie i finalizacja zamówienia następuje poprzez wybranie przycisku „zamawiam i płacę”. Wybranie tego przyciski jest równoznaczne ze złożeniem wiążącego strony umowy zamówienia na produkty znajdujące się w koszyku zakupowym. Z chwilą wpływu i rejestracji zamówienia w systemie informatycznym sklepu internetowego zawarta zostaje umowa sprzedaży. Potwierdzenie zamówienia i zawarcie umowy zostanie potwierdzone przez Sprzedawcę drogą elektroniczną (e-mail), na adres wskazany w zamówieniu.


3. Opinie konsumenckie
Opinie w sklepie są sprawdzane pod kątem autentyczności przed ich publikacją. Pochodzą  od konsumentów, którzy w rzeczywistości kupili/używali oceniane produkty. Korzystamy z rozwiązań Trusted Shops jako niezależnego dostawcy usług w zakresie pozyskiwania opinii. Trusted Shops podjął działania mające na celu zapewnienie autentyczności opinii, więcej informacji pod tym linkiem https://help.etrusted.com/hc/pl/articles/4419944605341.

4. Język i zasady utrwalania umowy
Umowa sprzedaży zostaje zawarta drogą elektroniczną, jednakże Sprzedawca utrwala jej treść na piśmie w języku polskim. Treść umowy zostanie przesyłana pocztą elektroniczną (e-mail) na adres Kupującego, wskazany w zamówieniu. Informacje dotyczące zamówienia dostępne będą także na koncie klienta w sklepie internetowym.


DOSTAWA

1. Zamówione produkty dostarczane będą za pośrednictwem współpracujących ze Sprzedawcą firm kurierskich.
2. Wskazane w ofercie ceny produktów nie uwzględniają kosztów przesyłki.
3. Szczegółowe informacje o możliwych sposobach i terminach dostawy oraz kosztach przesyłki dostępne są także w procesie składania zamówienia w sklepie internetowym.
4. Koszty wysyłki wynoszą:
0 - jeśli zamówione produkty wraz z kosztami przesyłki na terenie Polski przekraczają wartość 300 zł brutto
7 zł - list polecony ekonomiczny Poczta Polska (produkty małogabarytowe i zamówienie opłacone z góry), wysyłka we wtorki i w czwartki (dostawa w 1-2 dni)
11 zł - list polecony priorytetowy Poczta Polska (produkty małogabarytowe i zamówienie opłacone z góry), wysyłka we wtorki i w czwartki (dostawa w 1-2 dni)
10 zł - paczkomat (dostawa w 1 dzień)
12 zł - kurier (płatność z góry, dostawa w 1-2 dni)
21 - kurier pobranie (płatność przy odbiorze zamówienia, dostawa w 1-2 dni)
5. Skompletowanie i wysyłka zamówienia następuje w ciągu 24 godzin. Aż 95% przesyłek na terenie Polski dostarczana jest do klienta następnego dnia po przekazaniu kurierowi.
6. Koszt wysyłki zagranicznej do państw europejskich zależy wyłącznie od wagi przesyłki.
do 8kg - 79 zł
8,1kg -15kg - 129 zł
15,1kg - 20kg - 199 zł

pow. 20kg - koszt wysyłki jest wyliczany indywidualnie a zamówienie jest wiążące dla obu stron dopiero po akceptacji kosztów przez Klienta sklepu.
7.
Realizacja zamówienia poza granice Polski (wyłącznie do krajów UE) następuje po wpływie środków na konto Sprzedawcy a czas dostawy wynosi zwykle 7 dni roboczych.


PŁATNOŚĆ

1. Sklep oferuje następujące metody płatności:

2. Realizacja zamówienia rozpoczyna się po otrzymaniu przez Sprzedawcę płatności, za zamówione produkty i koszty dostawy. W przypadku gdy Kupujący wybrał formę zapłaty "za pobraniem" realizacja zamówienia następuje niezwłocznie. Zamówienie ulega anulowaniu, jeśli wpłata środków za zamówione produkty nie nastąpi w ciągu 5 dni kalendarzowych od dnia potwierdzenia zamówienia. Zamówione produkty do momentu rejestracji wpłaty, nie będą w sklepie zarezerwowane.


PRAWO DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

1. Kupujący, bez względu na to czy jest konsumentem czy też nie, ma prawo do odstąpienia od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania przyczyny. Możliwość odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym kupujący wszedł w posiadanie zamówionego produktu lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Kupującego weszła w posiadanie zamówionego produktu.
2. O odstąpieniu od umowy, pod rygorem nieważności, Kupujący zobowiązany jest poinformować Sprzedawcę w formie pisemnej w drodze jednoznacznego oświadczenia woli (na przykład pismo wysłane pocztą, faksem lub e-mailem na adres info@marko-baby.pl). Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy stanowi załącznik do Regulaminu (pobierz wzór).
3. W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy Kupującemu zostaną zwrócone wszystkie dokonane płatności, w tym różnica kosztów pomiędzy otrzymaną przez Sprzedawcę należnością za dostawę i kosztem najtańszej opcji dostarczenia oferowanej przez Sprzedawcę o której mowa w Regulaminie. Zwrot należności nastąpi nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca otrzymał oświadczenie woli Kupującego o odstąpieniu od umowy. Zwrot należności nastąpi przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte przez Kupującego w pierwotnej transakcji, chyba że Strony umowy uzgodnią inny sposób. Kupujący w każdym przypadku nie ponosi żadnych opłat związanych z tym zwrotem.
4. Sprzedawca , w przypadku gdy produkty zostały już wysłane do Kupującego, zastrzega sobie prawo, wstrzymania się ze zwrotem należności do czasu zwrotu produktów lub do czasu dostarczenia dowodu ich odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
5. Produkty należy odesłać niezwłocznie na adres Sprzedawcy tj.: Janusz Musioł MARKO spółka komandytowa, ul. Marklowicka 17, 44-300 Wodzisław Śląski, nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostało wysłane do Sprzedawcy oświadczenie woli o odstąpieniu od umowy.
6. Koszty zwrotu produktów ciążą na Kupującym.
7. Kupujący odpowiada za zmniejszenie wartości produktu wynikającej z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i jego funkcjonowania.
8. Kupujący, celem usprawnia procedury zwrotu, zobowiązany jest wraz z produktem zwrócić Sprzedawcy dowód zakupu (faktura lub paragon).


REKLAMACJE: ZGODNOŚĆ TOWARU Z UMOWĄ / WADY

  1. Sprzedawca zobowiązuje się dostarczyć towar bez wad. W przypadku braku zgodności towaru z umową Kupującym przysługuje prawo określone w rozdziale 5a ustawy o prawach konsumenta (Dz.U.2020.287). Na zasadach tam określonych Kupujący może żądać naprawy lub wymiany produktu niezgodnego z umową bądź złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny produktu albo odstąpić od umowy.
  2. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności zamówionego produktu z umową ujawniony w ciągu 2 lat od jego dostarczenia, chyba że dla danego produktu określony został dłuższy termin przydatności do użycia.
  3. Zarówno Kupującym którzy są konsumentami jak i tym którzy nimi nie są przysługuje prawo składania reklamacji w ramach rękojmi z powodu wad fizycznych i prawnych w terminie 2 lat od wydania towaru.
  4. W przypadku gdy Kupującemu z tytułu zakupionego produktu przysługuje na ten produkt dodatkowa gwarancja, Informacje dotyczące jej warunków Sprzedawca dołączy do przesyłki produktu. Warunki gwarancji dostępne będą także w aplikacji sklepu internetowego.
  5. Zwrotu reklamowanego produktu należy dokonać na adres Sprzedawcy tj. Janusz Musioł MARKO spółka komandytowa, ul. Marklowicka 17, 44-300 Wodzisław Śląski.
  6. Reklamację należy złożyć korzystając z elektronicznego formularza zgłoszenia reklamacji lub formy drukowanej (pobierz druk).
  7. Reklamacje można składać:
    a) za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: reklamacje@marko-baby.pl
    b) na piśmie na adres: Janusz Musioł MARKO spółka komandytowa, ul. Marklowicka 17, 44-300 Wodzisław Śląski
    c)
    telefonicznie pod numerem 605 330-276


USŁUGI ŚWIADCZONE DROGĄ ELEKTRONICZNĄ

1. W celu korzystania z sklepu internetowego, w tym do przeglądania asortymentu oraz składania zamówień, niezbędne jest posiadanie urządzenia multimedialnego z zainstalowaną przeglądarką internetową i dostępem do sieci Internet oraz poczty elektronicznej. W ustawieniach przeglądarki zalecane jest włączenie możliwości obsługi skryptów JavaScript oraz akceptacji plików Cookies. Użytkownicy zobowiązani są do korzystania ze sklepu internetowego w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami. Niedopuszczalne jest zamieszczanie treści o charakterze bezprawnym.
2. Sprzedawca zobowiązuje się podejmować wszelkie niezbędne działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego działania serwisu i interfejsu naszego sklepu internetowego w zakresie jaki wynika z aktualnej wiedzy technicznej i zobowiązuje się usunąć, bez zbędnej zwłoki, wszelkie zgłoszone przez użytkowników nieprawidłowości i problemy techniczne.
3. O wszelkich ujawnionych nieprawidłowościach lub przerwach w funkcjonowaniu serwisu i usługach sklepu internetowego Kupujący mogą powiadomić Sprzedającego za pośrednictwem poczty elektronicznej (e-mail) na adres: info@marko-baby.pl. W reklamacji dotyczącej nieprawidłowości związanych z technicznym funkcjonowaniem serwisu sklepu internetowego należy wskazać rodzaj oraz daty wystąpienia nieprawidłowości.  


 KODEKS DOBRYCH PRAKTYK

  1. Dobrowolnie podporządkowaliśmy się „Kryteriom jakości Trusted Shops" dostępnych pod tym linkiem.


POZASĄDOWE ROZWIĄZYWANIE SPORÓW

  1. Informujemy, że Kupującym będącymi Konsumentami przysługuje możliwość skorzystania z pozasądowego sposobu rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Informacje o sposobie dostępu do ww.trybu i procedur rozstrzygania sporów, znajdują się pod następującym adresem: www.uokik.gov.pl w zakładce Polubowne rozwiązywanie sporów konsumenckich.
  2. Ponadto pod adresem: ec.europa.eu/consumers/odr Konsumenci mają dostęp do internetowej platformy rozstrzygania sporów konsumenckich (tzw. platforma ODR). Platform ODR stanowi wielojęzyczną, interaktywną stronę internetową dla obsługi Konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporów wynikających z zawarcia na odległość umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
  3. Skorzystanie z ww. pozasądowych sposobów dochodzenia roszczeń i rozstrzygania sporów jest dobrowolne i może mieć miejsce wyłącznie, gdy obie strony sporu (Konsument i sprzedawca) wyrażą na to zgodę.
  4. Żadne z postanowień niniejszego Regulaminu nie ma na celu naruszenia ustawowych praw Konsumenta. W przypadku jakichkolwiek sprzeczności postanowień niniejszego Regulaminu  z prawami Konsumentów wynikającymi z powszechnie obowiązujących przepisów – w miejsce zakwestionowanych postanowień Regulaminu stosowane będą zawsze ustawowe regulacje.
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies OK, AKCEPTUJĘ